Regeling ontevredenheid en klachten van cliënten
Ontevredenheid is een uiting van ongenoegen door een cliënt ten aanzien van de dienstverlening/zorg. Hierop wordt zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 4 weken, gereageerd.
De cliënt kan ontevredenheid aangeven bij de medewerker (bv. tijdens de evaluatie, maar ook op andere momenten en manieren tijdens of na het traject). De medewerker bespreekt de ontevredenheid met de cliënt. Indien de ontevredenheid de medewerker zelf betreft, dan neemt de medewerker contact op met de coördinator en/of gedragswetenschapper en draagt de bespreking van de ontevredenheid over.
Uit de cliënt ontevredenheid over een collega, dan stimuleert de medewerker de cliënt om dit met de betreffende collega te bespreken. Indien gewenst kan de cliënt de ontevredenheid ook bij de organisatie uiten (bewust niet bij de betrokken medewerker). Dit kan bij de bestuurssecretaris, tevens klachtenfunctionaris (via 010-8403807 of via info@vindggz.nl (o.v.v. signaal onvrede) of Via onze klachtenportaal Zorg.
